tisdag, januari 02, 2007

Framtida höjdpunkter på Kärlek, mat och folköl

Det har varit skralt med recept på senare tid, men det har sin naturliga förklaring. Mor min har stått för maten över jul och efter dess har jag i princip levt på pizza och andras nyårsmenyer (härligt retro med stekt fläskfilé, champinjonsås och hasselbackspotatis, gott i all enkelhet!). Men i den mån jag har ett nyårslöfte är det att rulla upp ärmarna och ge alla er underbara läsare och kommenterare rejält att bita i.

I år kommer bland annat:

  • en grundlig genomgång i flera delar om vad som är oubärligt i såväl skafferi, kyl och frys
  • en lista på kökstips och knep för att underlätta i vardagen
  • fler Kalmarpärlor
  • presentationer av olika länders kök med tillhörande recept
  • samt givetvis massor av nya recept och bilder
  • (och surprise! en hel del alkoholindränkta reflexioner och trams)
I alla fall är det vad jag har bestämt så här långt. Men jag passar också på att kasta ut en fråga: vad vill du läsa på min blogg?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker din blog har varit trevlig hitills, så fortsätt gärna som du gör! :-)

Jag tyckte det var trevligt med gästspelet av din kompis (det om vin och Penfolds-viner), så om du har flera sådana på gång ser jag fram emot det.

Och så gärna små enkla tips och trix vad man kan göra med oliak ovanliga råvaror :-)

Men som jag skrev, du skriver trevligt så jag är nöjd som det är, bloggar som blir för ambisiösa har en tendens att försvinna (kanske föör att författarna inte orkar vara så superseriösa hela tiden).

Så får jag önska dig ett fortsatt bra år :-)

Anonym sa...

Gott nytt år!

Det här är precis vad jag behöver! :)
# en grundlig genomgång i flera delar om vad som är oubärligt i såväl skafferi, kyl och frys
# en lista på kökstips och knep för att underlätta i vardagen


jag gjorde för övrigt min första sås någonsin på nyårsafton, helt från grunden alltså (pulverskräp har jag gjort innan). Det blev i alla fall rosepepparsås som konstigt nog var vansinnigt god!
hrm host host, jag är lite för stolt tror jag...

Anonym sa...

Alkoholindränkta reflexioner, det ska bli intrtessant. Körsbär i likör är i alla fall gott.