torsdag, januari 04, 2007

Boktips

Är man riktigt sjuk är det inte allt för roligt att ha skjutit upp en uppsats till deadline-dagen. Men som tur är rör det sig bara om 800 ord, varav 312 av dem redan är skrivna (på 40 minuter). Dessutom har jag privilegiet att skriva om den underbara romanen The curious incident with the dog in the night-time som jag verkligen kan rekommendera alla att läsa. Underfundigt, roligt, intressant och stundtals sorgligt om världen sett genom ögonen på en 15-årig pojke med Aspergers syndrom. Magnus läser den just nu och tillbringade gårkvällen fnissades i sängen. Lite som Camus Främlingen goes comedy. Läs!

3 kommentarer:

idaida sa...

Åh, det är en bra bra bra bok. Jag köpte den till min syster i julklapp förra året och tjuvläste den innan jag slog in den (och öppnade den inte helt, så att det inte blev märken på ryggen, jag är så tjuvaktig...)

Gitto sa...

hehe, det är precis lagom tjuvaktigt. Så har jag också gjort ett par gånger!

Lagers tabberas sa...

Va härligt att höra att fler ligger i flunsaplågan. Jag trodde att jag var helt ensam i hela världen! Och jag tror jämt att jag ska dö - att komplikationerna ska hinna ikapp mig och att allt ska stanna.
Nu är febern borta, men hostan är kvar så att jag blir alldeles avig.
Med detta vill jag alltså tillönska Dig ett snabbt tillfrisknande!