måndag, januari 29, 2007

Undrens tid är inte förbi...

Min syster Claudia kom över idag för att hämta minipiller (vi delar systerligt på allt utom pojkvänner och alkohol). Förutom en lång harang om fryst is på cykelsadeln och en missad buss berättade hon dessutom någonting helt fantastiskt: Claudia har fått smak för blodigt kött!

För er andra kanske det inte låter som någonting att slå på stora bloggtrumman för, men jag trodde aldrig att den dagen skulle komma. Men tydligen hade min mamma gjort två rostbiffar igår - en well-done och en rare, och Claudia hade av någon anledning fått för sig att smaka den blodiga. Till saken hör att Claudia har sjukt bestämda idéer om vad hon gillar. Snittar är bäst. Och annan kall mat. Vitlök går bort, liksom grytor, soppor och annat hopkokt. Ostbågar går före middag, vilken dag som helst i veckan. Och blodigt kött är läbbigt.

Men nu öppnar sig en helt ny värld när det gäller middagar med syrran... Jag ska köpa med mig riktigt fint kött från Latinamerikanska livs och bjuda på en blodig biff med bearnaisesås à la Andreas. Mums.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar soppa! vilka dumheter. och jag äter aldrig chips istället för middag längre. och dessutom får du det att låta som att jag inte tycker om att laga mat - det är min nya hobby. jag har inte kunnat utöva den än bara, jag har ju inga pengar och därmed inget som helst att äta där hemma. fast snittar är faktiskt fortfarande bäst.

Gitto sa...

Mäh! Nu ska du inte vara negativ - du måste ju i alla fall hålla med om att du är lite kinkig när det gäller mat... Och att du har väldigt bestämda idéer.

Och för guds skull - läs det positiva i det hela: JAG SKA BJUDA PÅ SUPERMÖR, MARMORERAD BLODIG ARGENTINSK BIFF. Do you understand? Biff? Blodig? Mums?

Anonym sa...

ska du? jag ska också bjuda på mat någon dag. riktig mat. och så kan du få smaka på min laxtårta som jag ska göra så fort jag får pengar. jag flyttar förresten nu ikväll! fatta vad kul. jag ska bara sluta min lektion först, och sen..!

och ja, mums, blodig.

Gitto sa...

Ja, jag skrev ju det... Jag ska köpa biff i sthlm och bjuda på nästa vecka. Och jag ska köpa oxhjärta också, som jag ska grilla. Men det behöver du inte smaka på om du inte vill. Fast det smakar extra blodig och mör biff, inte alls läbbigt på något vis - det är ju en muskel det med!

Och hoppas att du trivs i lägenheten, det verkar ju bli jättebra. Och gud så jag ser framemot att få hänga mer med dig, min älskade syster! Mat, ja tack!