tisdag, januari 23, 2007

Off topic: jag är ilsken!

Jag har inget snus. Alltså föll jag i gråt säkert tio gånger under gårdagen - pang bom så ligger jag raklång över köksbordet och hulkar samtidigt som jag inte kan låta bli att skratta åt mitt labila psyke. Dagen var ett litet helvete ända tills jag upptäckte räddningen i form av bortglömda nikotinplåster i olika styrkor. Jag tapetserade kroppen med ett medelstarkt och tre svaga plåster, vilket gjorde att jag till och med klarade av att förlora i frågesportspel framåt kvällen.

Idag har jag dock bara ett litet sketet plåster kvar, vilket gör att jag har gjort flera aggressiva utfall mot Magnus. Som den filbunke han är skrattar han bara åt mig, vilket förstås gör mig ännu ilsknare. Men förhoppningsvis trillar det in lite pengar under dagen så att jag kan få mina osunda begär tillfredställda.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snus kan ju också vara en kulinarisk upplevelse. Jag var tidigare en storkonsument av Göteborgs Rapé tills jag insåg att den bara smakade parfym och gick över till den lite renare och fräschare General White. Numera räknar jag mig inte som snusare längre, snyltar ibland. Vad föredrar du/ni? Och är det någon som har provat det svindyra snuset som bara säljs på utvalada krogar?

Gitto sa...

jens: jag måste faktiskt erkänna att jag gillar Göteborgs rapé mest, men jag har faktiskt inte smakat så många sorter. Förr snusade jag "tjejsnus", typ Mocca och catch mini, men dels behöver jag mer nikotin än så, dels tycker jag att de har alldeles för syntetiska läskiga smaker. Men det där lyxsnuset har jag aldrig provat, jag går nog inte till rätt ställen! :)

Lagers tabberas sa...

Ettan daligen i 42 år, men när tanken på att sluta. Ja jävlar att försmäkta på en öde Ö utan snus!

Anonym sa...

ja, det svindyra snuset är dessutom endast gjort av tobaksföretagen för att konsumenterna ska börja använda det istället för cigaretter i den numera rökfria miljön.
Inse hur mycket pengar Lucky Strike (BAT) och Prince har lagt ner på sitt snus. Både i form av provsmakning och undersökningar vad gäller användning för att rikta sin marknadsföring.

Och om det är gott... smaken är olika men det är jäkligt starkt och smakar inte alls så gott som priset anger.