torsdag, januari 11, 2007

Gittogether (utrrycket myntat av Lisa)

Bloggträffen har växt till oanad volym, vilket gläder mig något oerhört. Och skrämmer mig en aning. Därför bör ni veta detta redan nu:

1. Räkna med att jag häller i mig två glas vin det första jag gör på Judit & Bertil, men sedan kommer jag å andra sidan vara oerhört charmant och trevlig.

2. Ser jag sliten och konstig ut beror det på att jag når Stockholm klockan 15 samma dag, så jag kommer nästan direkt från bussen. Kommer jag för sent beror det på att jag försökt motverka bussresans degenererande inverkan.

3. Jag kommer inte komma ihåg ett enda namn, för jag blir så nervös när jag ska hälsa på människor att jag inte kan koncentrera mig på annat än att se normal ut och få ur mig rätt ord. Därför kommer jag kanske råka kalla er allt möjligt, utom då det som står på er dopattest.

Med dessa brasklappar insmugna vill jag bara säga att jag verkligen, verkligen ser fram emot att träffa er alla!

4 kommentarer:

Andreas sa...

Ta det säkra före det osäkra. Börja värma redan på bussen. En av de trevligaste smakminnena jag har är längst bak i SIlverstrands buss på väg till Öland. Basturökt sidfläsk, karelska piroger, svampsallad och en torr sherry. Hur ser deltagarlistan ut?

Jonas Bergroth sa...

Men fasen alltså! Jag skulle verkligen vilja komma. stoppa en burk tryffelhonung i fickan och överlämna som tack för skriverierna. Det får bli en annan gång. Men jag grämer mig.

Anonym sa...

Trist nog är jag uppbokad på måndag, annars hade det varit kul!

Kinna Jonsson sa...

Det här får man inte missa. Jag kommer.