söndag, januari 14, 2007

Förtydligande

"Du kan ju inte skriva att jag har tre plattänger, folk kommer ju tro att jag är helt blåst!" förmanade syrran i telefon igår kväll. Men den som tror att så är fallet bedrar sig, för syrran är faktiskt osedvanligt intelligent och jag tjatar hela tiden på henne att uppfylla sitt löfte om att gästblogga. Att hon har tre plattänger har sin förklaring. Som inofficell innehavare av titeln "snyggast i stan" (det är hon!) har hon ett visst ansvar. Det går inte att se ut hur som helst då. Snygg och smart alltså. Och med exemplariskt platt hår.

4 kommentarer:

MrArboc sa...

Även om jag inte finner någon anledning att betvivla det du skriver skulle det inte skada med bildbevis. Eftersom jag själv skrev 2,0 på högskoleprovet i slutet av 90-talet är jag också osedvanligt intelligent och vet att kärlek gör människor blinda.

Gäller även syskonkärlek - men jag hoppas du har rätt:-)

Anonym sa...

men margit, nu sätter du ju en väldig press på mig. osedvanligt intelligent är jag ju inte, och att jag är snyggast i stan är ju helt klart en myt. du ger mig ont i magen.

Hanna sa...

Jag undrade faktiskt lite över det där med plattängerna. Är det olika för olika tillfällen? För olika slags platt hår?
Tack för mkt trevlig kväll förresten!

Anonym sa...

uppgradering!