torsdag, januari 25, 2007

Övertalning

Mamma i telefon:

Mamma: Men du? Kan du inte skriva att du är kvartsalkoholiserad i presentationen i stället?
Jag: Varför då? Det är jag ju inte.
M: Tänk på att du nästan är matskribent nu för tiden!
J: Jamen...
M: Du måste ju ha en seriös framtoning. Tänk på framtiden.
J: Jajaja, men jag tänker referera till det här samtalet i bloggen.
M: Ja, gör det. Men skriv kvartsalkoholiserad. Skriv det.

Jag är kvartsalkoholiserad. Men på heltid. Bara så att ni vet.

3 kommentarer:

Lagers tabberas sa...

Gitto
Jag är ju en antingen eller person. Det är väl alla egentligen och i grunden. Jag tror inte man kan vara var sig halv eller kvarts. Inte när det gäller alkoholist i alla fall. Antingen är man det eller så är man det inte.
Ungefär som att säga till min hustru när hon är i tredje månaden att hon bara är "lite gravid". Det går ju inte?
Morsor och partners och vänner och bekanta brukar ha rätt när det gäller en människas besattheter. Men det är klart bara de slutar att tjata så går ju besattheten över? Hänger Ni med?
Jag borde baka mer kakor!

Anonym sa...

Jag är lugnad - och du verkar mycket seriösare nu. Tack. Dessutom har jag redan ätit upp dina feta fullspäckade skorpor (biscottisarna)- tänkte bjuda dina bröder eller kollegorna, men beslöt att behålla dem själv och nu ångrar jag mig - man kan faktiskt äta för många - men goda var de! Får jag fler?

Jenny Morelli sa...

:-)