tisdag, januari 09, 2007

Bloggtips

Den här bloggen har blivit utnämnd till en av årets 50 bästa sajter borta hos jänkarna på Time Magazine. Jag förstår varför. Kolla bara den här enkla och genialiska soppan som får mig att förbanna gudarna för att jag redan ätit middag. Och nu måste jag baka pretzels så att jag kan låta dem bli gamla och sen sätta igång med det här receptet!

Det hela blir inte värre av att den München-baserade duon Nicky och Oliver har en ovanligt vackert designad layout, matfotografier på mycket hög nivå, en utförlig och rolig länklista och att de dessutom verkar förbannat trevliga. Jag föreslår att alla vi svenska matbloggare hyr en buss och åker på München-semester nu till påsk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är på till Munchen :-)

Tack för tispet om rosenvatten för ett tag sedan, jag köpte det igår, och det är onekligen kul.

Olav G Enberg sa...

Det är befriande att det förekommer så mycket sund mat på den här sidan. Jag är så innerligt trött på alla som bara trycker i sig fet och onyttig mat. Inte minst för att det belastar samhället. Så fortsätt att propagera för bra mat Margit.

http://ponera.blogspot.com/2007/01/den-goda-viljan.html