måndag, januari 29, 2007

*&%¤!#-SAS!

Det här är inte sant så otroligt irriterande jobbigt och dumt... Hör här:

I morgon, klockan 13-15 har jag en obligatorisk laboration i min psykologikurs. På onsdag går Årets Kock 2007 av stapeln, vilket jag ska bevaka å bloggens räkning om nu någon nytillkommen läsare missat det.

Hur som helst insåg jag att jag skulle bli tvungen att flyga upp för att överhuvudtaget ta mig till Stockholm från Kalmar utan att missa vare sig laboration eller Årets Kock. Via SAS löjligt ofunktionella hemsida hittar jag till sista minutenbiljetter för 400 kronor. Ett klipp. Flyget går vid 17-tiden. Jag lånar pengar av min mor, bokar biljetten och vad dimper ned i min mejllåda? En bekräftelse på att jag bokat en resa Kalmar - Stockholm klockan kvart i sju på morgonen!

Gah, jag måste slå sönder någonting, så arg är jag! Eftersom det är sista minuten-biljetter går de inte att boka om eller av, och I'll be damned om jag kastar 400 kronor som jag inte ens har i sjön. Återstår alltså bara att mejla min lärare och förklara min situation.

Det värsta är att jag VET att jag klickade i rätt flyg, eftersom jag alltid är nogrann på gränsen till vansinne innan jag bokar biljetter. Men på något vis misstänker jag att varken SAS eller min lärare kommer att tro på mig.

5 kommentarer:

Björn sa...

Ring kundtjänst och var ARG. Riktigt arg. Sånt funkar förvånansvärt ofta. Om de inte ger sig så bestrid köpet med hjälp av din bank. Att meddela SAS att du tänker bestrida köpet är inte fel det heller.

Gitto sa...

Åh Björn, problemet är att jag är så oerhört hämmad när det gäller ilska (annat än i skrift alltså). Dessutom orkar jag inte riktigt krångla och kan inte heller boka en ny biljett eftersom jag inte HAR 400 kr till att boka för. Men jag pratade med läraren och det var okej, så ingen skada skedd.

Anonym sa...

Skulle skriva en kommentar mest för att jag vill veta hur det gick med flygbiljetten. Skönt att det ordnade sig ... även om det inte var önskeläget.

Lagers tabberas sa...

Ta ALLTID en skärmdump på beställningar.

Kinna Jonsson sa...

Vet du Gitto, jag hade bokat en biljett och av någon konstig anledning inte sett att det bytte dag när jag kollade tider i systemet. Jag kom till Bromma och hade ingen biljett till den dagen. Hade t o m köpt fina kantareller som jag skulle bjuda pappa på när jag kom fram. Fick snällt vända om och tillbaka. Kundjtänsten på den här flygfirman kompenserade inte mig med några pengar utan jag kunde få rabatt om jag skulle åka igen - vilket jag inte gjort. Snåltjutsen hette de och jag retar mig än i denna dag på hur deras hemsida var uppbyggd.

Jag hade också tänkt smita förbi evenemanget så vi kanske ses om du kommer upp. =)