lördag, januari 20, 2007

Sjukt off topic

Jag måste bara berätta vad jag drömde i natt efter att ha läst National Geographic strax innan sängdags. Dels läste jag en bildspecial om kolibris, dels en artikel om Smokey Mountains, där även en älg figurerade. I mitt sjuka nattliga inre sammanblandades detta till en mardröm av rang.

Jag blev således jagad av en älg, som till hörntänder hade två enorma kolibrinäbbar (en meter långa säkert). Dessa näbbar stack den tydligen in i ögonen på människor för att på det viset nå till hjärnan och suga ut innehållet. Behöver jag berätta att jag snubblade och att älgen fick tag på mig?

Jag vaknade skakandes och storgråtandes och försökte förklara för en sömndrucken Magnus om den hjärnätande kolibriälgen. Jag tror inte han förstod.

2 kommentarer:

K sa...

Typiskt älgar!

Gitto sa...

K, jag skrattade högt åt din kommentar!