lördag, december 23, 2006

Rapport från Vedborm

Dagens citat från familjen:

"Jag är inte arg, jag är förbannad!"
Min far sätter upp glittret längt upp på granen och får det inte snyggt. Varpå han skäller ut granen efter noter.

"Bra, för jag vill inte ha sån där arabies."
Siri, 10 år, om att min far jagat ut en fladdermus från jordkällaren.

I övrigt inte mycket att rapportera. Vår familj är tämligen Norénsk, och dagen har innehållet åskilliga konflikter, hämmade aggressioner och rena raseriutbrott. Är man 9 starka viljor så går det inte att komma ifrån. Men det löser sig alltid till slut. Nu är nästan allt ordnat, julkrubban är uppställd (en milt schizofren blandning av spanska gipsfigurer och plastkor från "Min första bondgård"), skinkan är griljerad och min mor ska skura golven. Själv ska jag snart dra mig tillbaka till min säng.

I matlagningsväg har inget hänt förutom att jag och Claudia gjorde en coleslaw till morgondagen. Av någon anledning hör det hemma på julbordet hos familjen Richert. Den blev bra. Jag rev moroten och fick med en bit av fingret. Kött även i de vegetariska inslagen med andra ord.

5 kommentarer:

Jessica sa...

Åh en utskälld gran!!!

Här har vi fått den traditionella fnurran på tråden efter traditionsenlig tidtabell även om det var rätt jävla onödigt. Vi kommer ju i varje fall - tack gode gud - inte att gräla om hur man bäst tillagar lutfisk.

Jessica sa...

PS: Jag har fått upp de persiska recepten nu. DS.

Oskar sa...

-> Gitto: Tips! Gör något kul av fingertoppen i er coleslaw. Typ mandeln i gröten. Livar säkert upp stämningen.

KrakelSpektakel sa...

Jag får akta mig noga imorgon. Veganer på besök.

K sa...

God Jul på dig, Gitto!