lördag, december 09, 2006

Feministmormonerna anfaller!

Nej, som ni märker sover jag inte ännu. Men det tar jag igen i natt.

Jag måste bara tipsa om bloggen Feminist Mormon Housewives. Den är underbar i det att den ger mig en inblick i ett liv jag hälften avundar (vilken trygghet att bli styrd med fast hand av Gud!), hälften föraktar (jag menar mormoner? Vad fan?). Jag som är väldigt oreligiös kan ibland känna ett litet stygn av avundsjuka inför de människor som så uppenbart har hittat en plats där de känner att de hör hemma och har en mening i livet. Även när de själva tvivlar söker de hjälp bland sina medtroende... Missa inte inlägget och den tillhörande debatten om tjejen som känner sig som en hora för att hon tänker på sex. Fascinerande som få andra bloggar idag.

En av mina bekanta gifte sig faktiskt med en mormon och flyttade till USA. Nu har hon tre barn och verkar bra mycket lyckligare än när jag kände henne. Kanske det har att göra med att hennes största merit här i Sverige är att ha haft sex med Daddy Boastin', Ola Salo och diverse andra halvkändisar? Jag är skeptisk mot all sorts religion, men kan det skänka någon mål och mening i livet så har jag inga invändningar.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag hoppas din älskling kommer hem snart, Vad du än har verkar det vara elakartat.

Gitto sa...

Det är bara en släng av sömnlöshet i kombination med omdömeslöshet och svammel. Jag sanktionerar inte religion, men jag älskar feministmormonerna eftersom de är så absurda! Pojkvännen kommer i kväll och tar grillerna ur huvudet på mig.