fredag, mars 09, 2007

WWRD?

Duger det åt John Rebus så duger det åt mig. Givetvis med en IPA till. Har ni inte läst Ian Rankins underbara deckarromaner om John Rebus så är det dags nu eftersom den desillusionerade detektiven firar 20 år i år. Vanligtvis är jag inget fan av deckare, men jag är banne mig kär i John Rebus. Som tur är så är det Magnus största förebild, så vi har så att säga funnit varandra.

Och du har alltid en gedigen ursäkt att dricka ett glas whisky - det handlar bara om att fråga sig "What would Rebus do?".

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag är lite konstig, gillar inte att läsa deckare men älskar att titta på dem, speciellt de välgjorda brittiska. å visst är Rebus en av de bästa, tack Gud för uknova.com...

Jessica sa...

Brittiska ambassadören lord Marbury i Vita huset drack bara Lagavulin whisky. Själv är jag en famous grouse människa.

K sa...

Så vitt jag minns dricker Rebus mest eller helst Ardbeg, eller?

Gitto sa...

hélena: Jag har aldrig sett Rebus, bara läst böckerna. Jag stör mig på att det var John Hannah som spelade Rebus förr, så ser han INTE ut i min värld. Fast Ken Stott är ifs ganska lik. :)

Jessika: Jag gillar lagavulin något enormt, men får jag välja blir det nog laphroigh, jag älskar superrökig whisky. Fast till vardags blir det ofta famous för mig med.

k: Det har varierat väldigt, vad han har druckit i olika böcker. Ett tag var det Ardbeg, men han har bytt lite hit och dit.