onsdag, mars 21, 2007

På blixtvisit i storstan

Gårdagens fylleslag med J i Stockholm började på Café Piastowska, fortsatte på Sturehof och slutade på Riche. En hel del öl inmundigades. Jag blev dessutom bjuden på öl av en väldigt go' göteborgare på Centralen när jag väntade på J. Han tränade Sävehofs damlag och var extremt vältalig.

Den äldre damen på Piastowska var, hrm, orginell och ville duka av innan vi ätit färdigt, plockade bort ölflaskor med halva innehållet kvar, bara för att nästa gång lämna en tom flaska med orden "Åh, den var inte tom". Gurksoppan till förrätt var mycket trevlig och lagom syrlig, schnitzeln serverades med rösti och var stor som en LP-skiva. Röstin till bestod uppskattningsvis av lika delar fett och potatis. Men gott var det!

J och jag drack som sagt ganska kopiöst och hade mycket trevligt. Vid elvatiden blev jag upplockad av Magnus med kompis som hade kändisspottat på 100 höjdare-galan på Södra teatern. Jag somnade innan vi ens kommit utanför tullarna och vaknade inte förrän vi var hemma i Kalmar. Idag har jag varit så bakfull att jag djupt ångrade mitt skryt inför J att jag ytterst sällan mår dåligt dagen efter.

I kväll blir det äntligen pelmeni och receptet läggs förhoppningsvis upp redan i kväll.

Inga kommentarer: