söndag, mars 04, 2007

Snacksöndag: chokladchock


Borta på Kitchen Wench har jag hittat den ultimata chokladkakan. Härligt fluffig men ändå saftigt kompakt på ett lent och nästan obscent chokladkladdigt sätt. Fungerar nästan som ett förspel i sig själv, och är garanterat ett afrodisiakum om man är på det humöret (Magnus har obegränsad ranson). Ärligt talat, det här slår alla kladdkakor, alla tryfflar och alla andra chokladrecept.

Jag använde mig av Marabou Premium Raspberry, vilket var en oanad succé. Nästa gång slänger jag nog i några frysta hallon också, men mer än så vill jag inte mixtra med en sådan här underbar chokladkaka.

7 kommentarer:

Louise sa...

Det här ska jag göra direkt när jag kommer hem! Den ser otroligt god ut!

Louise sa...

Tack för receptet, de var helt underbara! Jag förljde ditt råd med hallon, det blev nästan farligt gott!

Anonym sa...

Medarbetare fyller år idag. Gjorde muffinsen i går kväll och bjöd honom på i morse.
Han tog direkt "second", och vi gör nu ytterligare en sats till hans kvällsfest för familjen
Örjan

Anonym sa...

Receptet anger "caster sugar" som vad jag förstår är strösocker.
Det svenska strösockret löser sig mycket långsamt i chokladen.
Nästa gång skall jag prova med samma vikt florsocker.
Tänkbara smaksättningar.
Choklad + kanel. Vore äkta Ceylon bättre än cassia?
Choklad + apelsin (romerska bågar) dvs rivet skal + lite konc. apelsinjuice (billigare än apelsinikör)
Örjan

Jessica sa...

Örjan, du kan ju prova med extra finkornigt strösocker.

Anonym sa...

Jag som är dålig på matord på engelska, vad är ground almonds?

Anonym sa...

Sorry, jag hittade att det betydde malen mandel...