måndag, mars 05, 2007

shuuur?

Telefonsamtal mellan lillasyrran och Gitto.

G: Jag ska kolla på Apkungen nu, minns du honom? Kung Markatta, den kinesiske apan?
C: Klart jag minns, men det var ju bara när han åt persikor som var roligt. Och Hasse Alfredsson.
G: Jo, men det var ju skitkul ändå. *härmar kinesiska cymbaler* Bara dch-dch-dch-dch när han hoppar runt och äter persikor...
C: Ja, och kommer du ihåg de snygga damerna?
G: Och hästarna som han släpper lös?

Förklaring och bilder kommer i morgon. Jag har äntligen kunnat kröna tre års aktivt letande efter Apkungen med en pixlig VHS-avspelning i avi-format. Lycka!

4 kommentarer:

Jens sa...

Yeaah!!! Apkungen är min favoritkung!!

Space babe sa...

Jag älskar också Apkungen. Men har du sett hans kollega 哪吒 Nezha?

Gitto sa...

jens: Ja, apkungen är verkligen bäst!

space babe: JA! Han var med i den filmen vi såg nu, och han fick storpisk av apkungen! Vilken liten festlig unge! :)

Anonym sa...

I truly loved this brilliant article. Please continue this awesome work. Regards, Duyq.