lördag, mars 10, 2007

Snackslördag: shopping

Jag har shoppat loss ännu en gång på Nya Frukthuset, och precis som vanligt när vi varit där är det omöjligt att äta normal middag samma dag eftersom man så gärna vill prova allt man köpt. Lösningen är snacks och smårätter utspridda över dagen!

Jag kom hem med ovanligt bra saker idag, tycker jag själv.

I bakgrunden från vänster finner vi lite arabisk chilisås, och sedan tre trevliga drycker som påminner löjligt mycket om Bacardi Breezer, men givetvis alkoholfria och med betydligtt roligare smaker: tranbär, tamarind och björnbär. Utmärkt till drinkar i kväll, även om jag misstänker att de kan vara ruggigt söta. Brevid dryckerna sticker lite paprikapulver upp. I mitten ligger Magnus fynd kanderade rostade kikärter och till höger om dem lite kvittenmarmelad. Allra längst fram till vänster tronar kallrökt nötkött (fråga mig inte vilken del, det framgick inte på förpackningen och bakom den mer av den underbara kallrökta bosniska korven. Längst fram till höger skymtar en burk minibläckfisk i tomatsås.

2 kommentarer:

izza sa...

Massa skoj du hittat! Tyvärr är ju jag lite fegare, brukar tycka jättemycket om att gå o driva i annorlunda mataffärer, fast utan handel. Men vem vet, du kanske kan inspirera mig att köpa nåt nytt, konstigt och spännande :)

Anonym sa...

Åh, skådar mitt öga en burk av yek-o-yeks kvittenmarmelad? Fina grejer, det där :)