lördag, mars 31, 2007

Gittogether II - summeringen

Bloggträffen, ja. Det har ju redan skrivits en hel del, men jag måste givetvis summera det hela också. Vem kan låta bli att skriva om en så trevlig händelse? SVT var som sagt där och visade sig vara otroligt trevliga. Hoppas bara att de har vett nog att klippa bort mina fippliga händer under intervjun.

Först in var Mathimlen - som formligen strålade av skönhet - och Louise som var lika söt som hon var nervös. En verkligt trevlig ny bekantskap! Sedan började det välla in folk. Göran Lager var - precis som väntat - jovialisk och vältalig herre, Lisa och Johan lika som alltid och Björn visade sig vara på rätt sida av HRF - jag trodde han jobbade för facket (som jag av personliga och principiella skäl avskyr), men det var näringslivet han representerade. K var lika söt som vanligt och bjussade på underbar salami. Senare anslöt även K:s andra halva L som var lika trevlig hon. Kinna var - precis som många andra påpekat - rasande vacker. Och dessutom enormt trevlig och oerhört peppande, precis sånt man behöver när man känner sig som en liten ful lantis på nåder i storstan. Alice Brax var förkyld men charmig ändå, På stan-Elin lika sprudlande som alltid. Min all time favorite och nya vapendragare Malin från Allt om mat dök upp och imponerade alla med ett läppstift som satt som berg hela kvällen. Jessika var även hon väldigt trevlig och en härlig ny bekantskap och Vinlusen var inte bara trevlig utan lånade mig även sin mors gamla oranga köksmaskin (som ni redan vet). Slutligen var Sushi-David en rolig bekantskap som jag hoppas hålla kontakten med.

I övrigt då? Jag gjorde mitt bästa för att sno varenda tillbehör på Moldau i min iver att komma över skålen med gulaschsoppa som jag beställt. Stackars servitrisen fick spel på mig, och det med rätta. jag blev ganska berusad, men det var kanske rätt väntat. Jag pratade för mycket och säkert ganska förvirrat vid sina tillfällen, men det är så jag är. Yusie bjöd ut mig på dim sum någon gång i framtiden. När vi åkte tillbaka till Hägersten började Magnus må illa och tvingade oss att gå av vid Telefonplan, varpå han glömde illamåendet. Tyvärr missade vi därför sista tunnelbanan hem 0ch fick ta en taxi, men det är sånt som händer. Sammanfattningsvis var det, precis som väntat en mycket trevlig kväll.

Inga kommentarer: