fredag, oktober 06, 2006

Självförhärligande!

Idag har jag haft en tenta i kursen "Language, Society and Power" och jag tänker faktiskt skryta lite nu. Jag får garanterat VG, trots min tämligen mediokra studieinsats. Det enda egentliga pluggande jag gjort var från klockan 5:30 till 7:30 i morse, med andan i halsen. Inte för att avsaknad av självdisciplin är något att skryta om - tvärt om! Jag har det egentligen för lätt för mitt eget bästa: för mig räcker det nästan alltid att skriva ned det jag behöver veta, sen sitter det. Och eftersom jag är medveten om detta väntar jag alltid till sista stund med studerandet. Men det sättet passar mig, eftersom jag på två timmars hetspluggande får mer gjort än på fyra timmars strukturerat läsande.

Och det gick ju bra den här gången också. Fast jag är sanslöst trött, Pivo var värre än någonsin i natt med sitt jamande och ylande och krafsande och vad det nu var. Men jag känner mig ganska nöjd med tillvaron ändå. Jag har en surdeg på gång, varma strumpor på fötterna och snart kommer pojkvännen med vin. Det vankas fisksoppa, örtaioli och hembakt solroskärnebröd i kväll. Om ni är snälla så kan ni få ta del av receptet senare i kväll eller i morgon. Nu ska jag snaska lite på mina konserverade körsbär jag köpte i Prag. De är inte så vansinnigt goda, men de minner om världens bästa semester.

Inga kommentarer: