måndag, oktober 30, 2006

En hel månad i cyberrymden!

I lördags firade min blogg en månad, men eftersom jag och min pojkvän firade 4 månader så uppmärksammades det hela aldrig Jag vill dock ta tillfället i akt att tacka alla som läser och kommenterar min blogg. Hoppas att ni har lika roligt när ni läser den här bloggen som jag har när jag skriver den!

Anledningen till att jag började blogga var främst att jag alltid glömmer bort mina recept. Varje gång jag lagar någonting gott tänker jag att "Hm, det här borde jag skriva ned", men självklart händer det nästintill aldrig. Det kommer alltid ett glas vin eller ett parti TP eller bara en rolig artikel i DN emellan, och psch! så är receptet som bortblåst. Och nästa gång står jag där som ett stort och sladdrigt löskokt ägg och undrar vad i helvete var det jag hade i sist?

Ett annat - och nästan lika stort - skäl till att jag började matblogga var helt enkelt glädjen i att dela med sig av sina bästa recept. Och glädjen i att bli läst. Och sedd. Och kommenterad. Precis som Bodil Malmsten sa på Nyhetsmorgon i morse (Nota Bene: jag hatar henne, men kommentaren var bra), så blir en blogg som ens husdjur. Hur jobbigt man än tycker att det än är så fortsätter man ändå mata det, eftersom det ger så mycket tillbaka.

Tack allesammans som läser mig och kommenterar! Och alla ni som bara läser och inte kommenterar: tack ni med! Skriv gärna vad ni tycker, så att jag kan bli bättre - eller drygare om jag tycker att ni har fel. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa! En fellow Bodil Malmsten loather!!! Mina vidare omdömen lämpar sig inte i skrift ;). Varför hon alls upprätthåller en blogg är bortom mig.

Gitto sa...

Ja, hon är verkligen en vidrig människa. Den där bloggen hon har är ju helt värdelös, dessutom satt hon på nyhetsmorgon och sa "jag stängde av kommentarmöjligheten, för det var så mycket idioter som skrev". Snygg syn på blogmediet och sina läsare! :)

Morelli sa...

Gitto! har jag kommenterat förut? om inte: din blogg är toppen och jag ska genast länka till dig
mvh jenny