söndag, oktober 15, 2006

Gårdagens skåpmat

Eftersom jag är så slö idag får jag väl bjuda på gårdagens mat, även om den också var ett utslag av slöhet och ett tomt skafferi. Hursomhelst, jag gjorde en fusk-hommous på kidneybönor och stekte 2 strimlade kycklingfiléer med en gnutta tomatpuré och en skvätt sweet chilisås. Till det strimlad saltgurka, fefferoni och skivad röd lök. Serveras i hemmagjorda wraps (hur enkelt som helst, baka en vanlig vit matbrödsdeg - gärna med lite kumminfrö i - rulla till små bullar och kavla ut tunt. Grädda på het plåt i 275 graders värme ca 2-3 minuter, eller tills brödet börjar pösa upp. Svep in i handduk och servera ljumma). Det var gott, men knappast någonting att matblogga om. Förlåt mig, men jag har precis ätit en Del Kosta och druckit en Hof på Pizzeria Italia. Mums, men ack så sövande. I kväll blir det The Constant Gardener, om vi bara lyckas hålla ögonen öppna. Märkligt hur slö man blir av att göra ingenting.

Inga kommentarer: