söndag, oktober 15, 2006

Woke up, it was a Chelsea morning...

En upprepning på förra söndagens excesser. Kaffe, choklad och kanelbullar från Ekelunds konditori. Garanterat Kalmars bästa bagare. Som av en händelse ligger det alldeles runt hörnet, definitivt en av de fördelar som ett centralt bostadsläge för med sig. Deras kanelbullar är stora, saftiga och lagom kanelspäckade. Eller som min syster så träffsäkert uttryckte det: "Vad är det de har i egentligen? Transfetter? Jag vill också baka med transfetter!".

5 kommentarer:

Mellan med mellis sa...

Ja det skulle jag oxå vilja kunna...alltså baka såna hära underbara bullar man kan köpa på en del bageri...
Men det e kanske just det..vi SKA inte kunna det för då får ju alla bagerier stänga

Gitto sa...

Ja, precis! Det är ju lätt värt att betala det 10-dubbla priset bara för att äta riktigt goda köpe-kanelbullar...

Anonym sa...

Jag bakade bullar igår. De smakade inte som Ekelunds. Margit, kan du ge mig transfetter i julklapp?

Gitto sa...

Hehe, lillsyrran då! transfetter kan du ju hitta på Norrlidens konsum. Grabba tag i vilket margarin som helst som det står delvis härdat vegetabiliskt fett på. Eller så köper du smör, det är fullt av naturliga transfetter och är antagligen hemligheten bakom Ekelunds underbara bullar. Det och bra mjöl.

Anonym sa...

jaja, var nu inte så snusförnuftig. ge mig bara lite margarin i julklapp då!