söndag, april 22, 2007

Hemligt ett, hemligt två*

Hemliga kockan har redan charmat mig (och väckt mig ur min förkylningsdvala!) med sitt ondgörande över medstudenter:

"Av någon anledning måste några (alltid samma personer) dela med sig av sina egna högst personliga åsikter och insikter, egentligen alldeles oavsett vad vi pratar om. Jag upphör aldrig förvånas av att man kan inbilla sig att hela klassen ska ha nytta av en berättelse om hur bra "min sons mattelärare", eller "min första klassföreståndare" var, utan att ens kunna ge relevanta exempel. Som grädde på moset lyckas dessa inlägg nästan undantagslöst innehålla unkna gamla föreställningar om att kvinnor är bättre på att lyssna, eller män är bättre chefer för att de inte "låter sig påverkas"."

Och hon lagar god mat också!

*När Magnus var liten kom det en ny kille till stan. Alla frågor besvarades med ett "hemligt" och ett stigande nummer. Coolt.

2 kommentarer:

Louise sa...

Igårdagens svd så är det en blid på din mammas ankpress fast då är det ingen ankpress utan en granatäppelpress! bilden finns här vid artikeln "Fängslad av Krim". nu kan du helt enkelt göra din egen granatäppeljuice till din fesenjan!

Hemliga kockan sa...

Oo, har DU citerat MIG?! Jag är mycket smickrad och lycklig, tack för väkommnandet!