fredag, februari 02, 2007

Presenter från alla håll

Jag var fortfarande helt i extas när jag kom hem igår kväll och pladdrade tills Magnus öron började blöda av utmattning. När vi kom hem till mig visade det sig återigen att Magnus är den bästa pojkvän man kan ha. En städad lägenhet, tända ljus, tulpaner på bordet och en ljuvlig potatis- och purjolökssoppa väntade på mig. Dessutom två paket som innehöll dels en väldigt fin termos, dels en riktigt snygg fickplunta! En fickplunta - det som jag alltid önskat mig! Givetvis var jag tvungen att köpa lite whisky att fylla den med idag...

Dessutom väntade Jessikas paket på mig när jag kom. En stavmixer, apelsinblomsvatten och en överraskning som visade sig vara Fem asiatiska kök av Yukiko Duke. Jag läser den nu, och den är alldeles utmärkt för mig som inte är så vansinnigt insatt i den asiatiska matlagningen. Tusen tack Jessika!

I kväll äter vi pepparbiff med mörk öl-sky, brysselkål och en rotsaksgratäng smaksatt med rökt ost. Recept kommer senare i kväll!

Inga kommentarer: