fredag, februari 23, 2007

Do the the duck walk!

CSN bevärdigade mig med strax över 7000 kronor idag, och då måste man ju faktiskt fira - köttrestriktioner eller ej. Alltså ligger två ankbröst och tinar i köket, en flaska Grants har precis öppnats och biscotti smaksatt med sagda whisky, choklad och pekannötter torkar i ugnen. Fast till försvar för mitt hedeonistiska beteende måste jag åberopa dagens dammsugning och tvätt. Då måste man väl få unna sig någonting extra, eller hur?

Ankbrösten ska för övrigt inte experimenteras ihjäl: canard a l'orange är en ljuvlig rätt som passar utmärkt när apelsinerna ligger under en tia stycket. Tråkigt kanske, men ack så gott.

1 kommentar:

Jessica sa...

Åh anka är så gott!! Här blir det wallenbergare, mest för att jag har noll fantasi och det lät bättre än pyttipanna vilket är favvomat nummer två.
Förstår inte hur jag någonsin överlevde på studielån, men jag behöver ju bara titta på mitt återbetalningsbesked för att påminna mig om att levde gjorde jag uppenbarligen. Det var tur att matvansinnet bröt ut senare än studerandet.