fredag, februari 02, 2007

En katt bland hermelinerna!

Jag har inte bara sett, utan också blivit presenterad för nästan varenda matskribent och kock av rang i Sverige. Lisa såg till att de inte skulle glömma mig, och presenterade mig som sin hamster. Men sanningen (som vi alla vet) är ju att Lisa börjar bli lite gaggig och behöver en ledsagare för att inte komma bort på ett sådant stort evenemang som Årets Kock.

Hur som helst, jag har haft min livs stund. Det var helt sjukt roligt. Tommy Myllymäki var söt och helt strålande utomvärldsligt lycklig, jag skulle nog kunna presenterat mig som drottning Silvia utan att han reagerat. Jens Linder var ett otroligt charmerande sällskap och definitivt en ny vän. Elin och Helena var jättetrevligt bordssällskap liksom På Stan-Elin och Malin Eriksson från Allt om Mat vilka dessutom jagade efterfest med mig. Per Styregård var charmig och lovade att jag skulle få skriva på Gourmet så småningom (han hade väl inte så mycket val, stackarn). Stefan Rössner var mycket förtjust i min urringning. Esperanto-pojkarna var spralliga och söta. Alice Brax var så en sådan läcker femme fatale i sitt skimrande fodral att jag nästan kände för att byta sexuell läggning. Dessutom bjöd hon på efterfest med folköl och ost.

Och det finns bildbevis på att jag var där! Kolla bara:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Najs! Grattis till hedersomnändet i Årets Matblogg, förresten. Hade jag fått bestämma, så hade du vunnit. Det har varit tomt några dagar nu ;-)

Sara Rudenmo sa...

Skönt att du är tillbaka!

Anonym sa...

Jag håller med båda de föregående skrivarna!!!

Anonym sa...

1. Grattis till hedersomnämnadet!
2. Kul att ses i onsdags - tack för trevligt sällskap vid bordet! Och ja... mitt bakhuvud syns på den där bilden, men man måste nästan vara detektiv för att se att just det där mörka håret är mitt. ;-)