tisdag, juli 24, 2007

För övrigt...

...har jag pajat min bärbara dator. På riktigt den här gången. Skärmen kläds numer av stora, vackra spindelnätssprickor som övergår i svart där överdragsplasten trycker på mot själva skärmen. Jag råkade nämligen välta datorndjävulen i golvet eftersom jag trasslade in foten i nätverkssladden. Dessutom har fläkten hoppat ur led igen (det kan jag i alla fall ordna!). Vill något företag ge mig en ny bärbar dator så lovar jag - helt skamlöst! - att tatuera in deras logga samt nämna företagsnamnet i varje blogginlägg: jag gör banne mig vad som helst för att slippa sitta med en trasig skärm som stör mig varenda sekund

8 kommentarer:

Anonym sa...

En Mac har ett logo på :) Ta en sån! MacBook är också billig og bra..

Anonym sa...

Du kan få min ... gillar ändå inte datorer ...

//Tobe ò Hest.

Patrik Andersson sa...

Kolla in det här, datorer för 1000 Kr.
http://aftonbladet.se/vss/pryl/story/0,2789,1126643,00.html

Anonym sa...

Vad du än gör skicka inga pengar till Medison som nämns i artikeln Patrik ovan länkar till. Det är så mycket fuffens med det företaget att hälften vore nog. Det är nästan garanterat att dom som beställer en dator där kommer att sitta utan varken dator eller pengar.

Gitto sa...

bjögge: Hade jag haft några pengar att röra mig med hade jag nog köpt en, men som det är nu får jag nog nöja mig med spindelvävsskärmen. :)

Tobbe: Din tok! Du skulle bara våga!

patrik & los angeles: Jag kollade in datorn, och oavsett det bär bluff eller ej behöver jag en mycket bättre dator eftersom jag jobbar mycket med bildbehandling och liknande. Men tack för tipset Patrik, och tack för varningen, Los Angeles. :)

Anomalin i Halmstad sa...

Om du kan vänta en (eller ett par) veckor kommer ONOFF, Siba och de andra kedjorna börja med "starta-skolan-kampanj" då det också brukar vara med en del bra erbjudande.

Varför inte starta en insamling på bloggen annars? Jag skulle lätt lätta lite på lädret för att få fortsätta läsa inläggen.

Hoppas det löser sig för dig!

Jessica sa...

Apple har ju annars studentfinansiering.

Gitto sa...

limpan: Jag klarar mig nog på den här datorn ett tag till, har börjat vänja mig vid sprickorna!

jessika: Och jag har betalningsanmärkningar. :)