torsdag, juli 26, 2007

Ljuset i slutet av tunneln..

Tisdag eftermiddag, antagligen runt klockan 16-17 kommer jag att ta av mig mitt förkläde och gå hem från mitt sista arbetspass. Det borde kanske kännas vemodigt, och kommer säkerligen att stinga lite i någon vrå av hjärtat, men det känns bara så förunderligt skönt att jag knappt kan tro det.

Ledighet! Sovmorgnar med Magnus! Inga mer salladsbufféer, grillbufféer eller tacobufféer att förbereda under tidspress! Inga mer själlösa lövbitar eller frysta panerade rödspättor! Ingen mer väntan på att Magnus ska komma hem vid midnatt och stupa i sängen, bara för att gå upp igen klockan sju! Inga mer ensamma middagar (som jag ändå inte orkar tillaga)! Inga fler lediga dagar som helt går åt till att hinna ifatt vardagens disk, räkningsbetalande, tvätt och städning. Med andra ord: semester.

Fast det hjälper inte lika mycket som man tror att veta att man snart ska sluta. Ju närmare dagen kommer, desto mer blir det en realitet och desto otåligare blir man. Förut, när man var mitt uppe i kaoset kunde man omöjligt tänka längre än till nästa dag, men nu räknar jag dagarna. Fem arbetsdagar kvar, och sedan ska jag börja laga mat på riktigt igen!

8 kommentarer:

Jessica sa...

Vad ska du göra sen då i termer av jobb?

Jessica sa...

Och ser fram emot att ha dig tillbaka :).

Gitto sa...

Jessika: Tack!

Först och främst ska jag göra ingenting i två veckor, sedan ska jag slappa två veckor i Prag. Och sedan har jag lite hemliga saker på gång, som jag så småningom kommer att offentliggöra. :)

Anonym sa...

Gratulerar! Du förtjänar något bättre än det där dum-jåbbet.

Nu är det helg, och Tobe ò Hest ska ut och dricka enorma mängder öl i solskenet =)

// Eire

Björn sa...

Skönt för dig Gitto! Hoppas någon har gett dig ett erbjudande du inte kan motstå om hösten... (Grythyttan t.ex?)

Hoppas förresten också du kommer till Stockholm snart. Du (och Magnus så klart!) måste komma och hälsa på i min och M:s nya lägenhet.

Anna-Eva sa...

Åh så skönt att höra. Nu när jag själv går på semester ser jag fram emot massor av spänande Gitto-projekt :)

görel sa...

Vad skönt att du äntligen ser slutet på det fasansfulla sommarknäcket. Jag måste dock helt själviskt tillstå att jag kommer sakna dina redogörelser från det...! Men kommer väl storys från ditt nya, hemliga uppdrag så småningom?? :-)

Louise sa...

Grattis Gitto, du om någon är verkligen värd semester!