lördag, juli 14, 2007

Handarbete

Telefonsamtal:

Jag: Hej mamma, vet du vad? Jag har börjat brodera!
Mamma: (suckar) Vadå? Säkert något jättehemskt och fult*...
Jag: Nej, jag broderar en bonad i korsstygn. Det ska stå "bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" och så ska det vara några dansande smådjävlar under.
Mamma: (uppgivet) Ja ja... Kom ihåg att stygnen ska vara raka på baksidan också.
Jag: De är de. Nästan... En del i alla fall.

*Min mor har fått en del fula och hemska handarbeten av mig på den tiden jag hellre låste in syslöjdsfröken i ett skåp än ansträngde mig för att fästa trådarna...

2 kommentarer:

Jessica sa...

Om din mamma liksom suckar uppgivet igen så kan du säga att vi ska alla bli saliga (galna?) på vårt sätt. Själv har jag tolvtusen papperstranor i garderoben och har nog gjort en femtiotusen sisådär sedan jag började för femton år sedan. Min familj har läst sig att INTE sucka däremot ;).

Annica sa...

Haha, den bonaden skulle platsa bra i mitt hus ;-)! Är det egen design eller finns det mönster att köpa?