måndag, maj 14, 2007

Pedruxella Gran

Det här godset på Mallorca har min far ägt. Det säljs nu för i runda slängar 80 miljoner kronor. Det värsta är att han sålde det innan jag föddes, så jag fick aldrig uppleva det. Men kolla in pressklippen. Är det inte min far, vars huvud sticker upp bland grottorna? Och ja, det är han som levde med "två kvinnor och 8 barn". Fast riktigt så dekadent som rubriken antyder var det inte. Men det är en annan historia. Jag ska försöka övertala min far att gästblogga om det.

10 kommentarer:

Lagers tabberas sa...

Du är som en ketchupflaska, först kommer ingenting, sedan kommer allt på en gång - hur får hon tid undrar man. Var det inte psykologi som fröken estmerade och studerade - på min tid fick man inte tid över att sova ens.

Anonym sa...

Att man blir nyfiken på den här tjejen, Gitto Och hennes familj. Hur många syskon har hon egentligen och varför ägde hennes pappa ett hysteriskt stort hus i Spanien?
Tänk att bakom en alldeles vanlig matbloggare döljer sig ett alldeles ovanligt liv!? När får vi veta allt, vi nyfikna hyenor?

Björn sa...

märet: det bästa sättet är att bjuda hem Gitto på drinkar, mat och vin. Då kan man få hela historien. Och det är en historia värd att berätta... ;-)

Gitto sa...

Hihi... Jag håller på att övertala min far om gästbloggandet. Fast drinkar, mat och vin låter inte så dumt det heller...

Björn: Kommer du till Kalmar, eller är det ändrade planer?

Anonym sa...

haha! jag har aldrig sett de där artiklarna, bara den när pappa blir uppdragen ur grottan. mycket, mycket roligt.

Björn sa...

Gitto: Jo, Kalmar är fortfarande planen, men har inget datum än... hur länge blir du i sthlm i samband med gulddraken?

Anonym sa...

Du får ta och flörta in dig hos din fader angående gästbloggeriet: Vore ju spännande att höra historian!

Gitto sa...

björn: om Lisas/Daniels fotokurs spikas till söndagen stannar jag till måndag morgon, annars bara till fredan em...

Anonym sa...

Det var väl inget märkvärdigt med åtta barn - det har ju blivit lite fler med tiden nu - och de bästa kom ju sist!
Låter märkvärdigare än det var och något gästbloggeri av pappan blir det nog inte.
Sen har vi stora bygget i El Lentiscal (Bolonia, Costa de la Luz) och då var jag med, men inga ungar blev det ju där.
Kommer du ihåg katten under bordet i Pollensa som du retade till vansinne?

Anonym sa...

Hej,
Besökte Pedruxella Gran som ung grabb 1962 då Din far tog emot ett antal svenskar för några månaders vistelse. Var med och byggde repstegen då Jan och vi gick ned i grottan första gången. Madeleine på hästryggen minns jag också.På den tiden red vi ned till Pollensa och parkerade hästarna utanför baren, men det är en lång historia. Hälsa Din far från en av 1962 års ungdomar.