måndag, november 20, 2006

Förkylningskaos


En bild till alla er som tror att alla andra orkar sköta sitt hem exemplariskt.

Men när man är sjuk råder undantagstillstånd. Då behöver man inte diska. Fast det ger mig en fruktansvärd ångest att se röran, samtidigt som jag är för trött för att göra någonting åt det. Jag sov två timmar i natt, eftersom jag a) var så snorig att jag inte kunde andas, b) hade en ADHD-katt vid min sida c) hetsläste hela Köksgudens hustru (comfort reading när det är som bäst) mellan klockan 01:30-06:00. Upp igen vid åtta för att förbereda min presentation. Den gick så där, eftersom jag fick nysattacker så fort jag försökte säga någonting smart.

Idag blir det nog ingen avancerad kokkonst för mig. Jag vill ha pizza, cola light och glass. Och mer feber, så jag kan tycka riktigt synd om mig själv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att veta att du är en riktig människa after all =)
om jag inte hade delat bostad med min syster hade mitt kök sett ut som på bilden jämt och ständigt. det är bra med ent tjatande syster ibland =)

och ja, jag håller med dig, när man är förkyld råder det undantagstillstånd. det är tillåtet och du har min fulla sympati!

krya på dig!

Anonym sa...

Hur yttrar sig ADHD hos katter?
Krya på dig!

Gitto sa...

Pelle: jag diskade faktiskt direkt efter jag skrivit det här inlägget, stod inte ut! :) Men det var mest för att få tiden att gå innan magnus kom hem från jobbet.

Jessica: ADHD hos katter yttrar sig som så att de plötsligt börjar bete sig som kattungar igen och springer fram och tillbaka, attackerar låtsassaker, fötter och boken man läser. :) Fast jag tror att hon löper för första gången, och att det är därför hon är odräglig.

Supernova sa...

sökte på adhd och katt på google och hittade hit. min kattflicka är också sådär, hon driver mig till vansinne.. (nästan). Men jag tror hon är för ung för att löpa, hur gammal är din? kul blogg för övrigt 8)