torsdag, juni 21, 2007

Vackraste paret 2007

Ett vansinnigt sött par i 85-årsåldern var inne för ett par dagar sedan. De beställde - som alla andra äldre - rödspättan. De skojade och retades med varandra hela tiden.

Damen: Ger du mig en servett?
Herren: Du har ju redan en!
Damen: Ja, men de är så tunna, jag vill ha fler!
Herren: (skrattandes) Jag ska ge dig servetter så att du skäms, din giriga madame!
(Herren börjar således slita åt sig servetter och dumpa dem på damens bricka. Båda fnittrar glatt under tiden)
Damen: Oh stopp! Nu skäms jag, hihi!
(Sedan gick de iväg skrattandes).

När sedan Magnus hade ett ärende ut på serveringen reste sig herren upp, bugade och utropade högt och klart "En applåd för kocken, detta var ljuvlig spis!". Sedan kom de in till kassan igen och tackade vältaligt för både mat och service.

Herren: Fast hon tog allt för många servetter. Du får säga till henne på skarpen nästa gång!
Damen: Nu är det du som ska skämmas! Det var ju du som tog dem!
Herren: Ja ja ja...
(Herren vänder sig nu mot mig och blinkar glatt åt mig)
Herren: En riktig argbigga det där! Fast visst är hon rasande vacker? Med sådana ögon kommer man undan med allt...
(Damen fnittrar och slår honom lätt på axeln)
Damen: Nä vet hut! Nu får vi nog gå hem och ta en svängom i sänghalmen!

Både damen och herren skrattar högt och glatt och tassar sedan ut ur restaurangen. Kvar står jag och fånler!

2 kommentarer:

Oskar sa...

Det kallas riktig kärlek. Har läst om det :)

Jessica sa...

Jag med :)