fredag, november 17, 2006

Blossa 06

Och just det! I de senaste dagarnas brödfrenesi har jag helt glömt bort att berätta att Blossa 06 avsmakades förra onsdagen. Den var ljuvlig! Tack vare den fräscha lingonsyran fanns inget av den jolmighet som så ofta dominerar vanlig glögg och sötman var alldeles lagom. Visserligen fanns bara den svagaste aning av den utlovade enbärssmaken, men det kan mycket väl vara så att jag bara letar efter en ursäkt att få spetsa glöggen med lite gin. För trots sina 15% var det som att dricka saft, och flaskan avverkades på blott 20 minuter av mig och Magnus. Så god var den! Rusa och köp gott folk, för den här söta flaskan kommer ta slut innan du hunnit säga "oj, den va vischt rätt sctark ändå!".

(Nej, jag har inte fått betalt av Blossa, men om de skulle vilja skicka över ett par flaskor till mig är jag idel samarbete. Gärna en låda cognacsspetsad trestjärnig också, när vi ändå är igång!)

1 kommentar:

Jonas Bergroth sa...

Aha, nu är det jag spm går till bolaget pronto. Fast det blir nog en skvätt av blossas gamla hederliga starkvinsglögg också. Konservativt, kanske, men gott.